Thursday, November 12, 2009

MENGAPA TOK GURU NIK AZIZ MEMBATALKAN PERMERGIAN DIA GAN KELUARGA KE MEKAH...TERKINI DARI KELANTAN...

Apa yang di dengar...Tok Guru membatalkan permergian mereka sekelurga ke Mekah hari ini...
Mengapa? Ada pulak boleh batal...power tak powernya Tok Guru kita ni...Kalau gitu kalu rasa nak batal dan tanggung SembahYang dahulu boleh lah ya Tok Guru...
Apakah pembatalan tersebut kerana isu penajaan Tok Guru Nik Aziz ke Mekah adalah dari sebuah Syarikat....
Dengar dari Syarikat Abroad Telchnology Centre Sdn Bhd...Syarikat yang memasang Billboard di seluruh Negeri Kelantan untuk Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)....
Ya la..bertuah badan dapat penajaan pergi Mekah setiap tahun...
Alasan orang yang menaja...JIHAD...
Entahlah tak faham apa erti JIHAD zaman ini dengan JIHAD zaman Nabi dahulu....
Apa nak jadi dengan orang-orang Islam sekarang...Mengung-agungkan batang Tubuh manusia lain yang di anggap JIHAD...Gambar seseorang digantung,dibawak tidur...di anggap JIHAD akan masuk SYURGA....Jangan-jangan SembahYang mengadap Gambar orang tersebut ????? eh takutnya dengar.......
Apa yang lebih mengejutkan pengakuan yang dibuat...selipar yang dipakai oleh seseorang itu pun jika diambil dan dicium ( agaknya lah )pun dikira JIHAD....eh takut...tak nak Fitnah....BERDOSA....
Isu pergi ke Mekah di taja ini dah lama di dengar....tapi sekarang baru terbukak....Apa yang nak di gelarkan kalu itu JIHAD...Rasuah atau Sedekah untuk JIHAD....kalu pun nak bersedekah banyak lagi Fakir miskin yang mengharapkan belas kasihan untuk di beri sedekah....
Banyak Pahala dan ini lebih menjamin masuk SYURGA...sebab amalan sedekah dari harta kita akan menjaga harta kita di Akhirat nanti....
Tapi kalau tuan empunya badan nak bersedekah dengan cara menghantar Seorang ULAMA pergi Mekah adalah satu JIHAD...no komen...
Bertuah..Bertuah jadi Ahli ULAMA rupanya ya...
Mak Ayah kita dahulu pergi Mekah berkerja membanting tulang emapat kerat...kumpul duit sikit-sikit....begitu juga dengan orang-orang yang bekerja kampung menoreh getah,menanam padi,mencari ikan di laut....Baru dapat pergi Mekah..Itu pun bertahun-tahun baru dapat pergi...Jika rezeki dapatlah pergi 2 kali..kalu tak ada rezeki dapat pergi untuk yang pertama dan terakhir sebelum meninggal...Ini ada yang dapat pergi setiap tahun dengan JIHAD dari orang-orang bawahan...Rezeki jugak namanya.....
Bila terkenangkan arwah abah yang hanya dapat pergi sekali saja dalam hidup sebelum meninggal....sayu dan terkedu...Ialah dia bukan ULAMA.....

4 comments:

  1. Salam bro, tidakkah kita dapat merenung akan kebesaran Allah ?

    Itulah tanda-tandanya bahawa Allah tidak merestui Nik Aziz menjadi tetamuNya pada tahun ini......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Salam bro, harap ke nama je lawa....... blog beku macam dah mati otak....... bila nak sambung hah........ dah masuk tahun baru dah ni.....

    ReplyDelete