Monday, June 22, 2009

PETUALANG BANGSA

Malam semalam dalam buletin TV3,tiga tonggak Pakatan Rakyat keluar memberi kenyataan.
Salah seorangnya DSAI.Dengan wajah angkuhnya mengeluarkan kenyataan bahawa kerajaan Pepaduan adalah agenda jahat dari UMNO.Alahai DSAI awak tak bertanya ke kat orang sebelah
(Haji Hadi).Kalau pun Kerajaan Perpaduan tersebut benar-benar ingin direalisasikan,apa yang DSAI takutkan.Kalu awak benar-benar orang Melayu ( tak taulah kalau DSAI sudah menjadi Mat Salleh kerana selalu ke LUAR NEGARA)mengapa beria-ia benar menentang Kerajaan Perpaduan ini.Ada agenda lain terhadap PAS barangkali.
Dahulu DSAI menyerang,memecah-belah,membuat kekalutan dalam UMNO,sekarang DSAI menghasut dan memecah-belah pulak dalam PAS,apa agenda sebetulnya bagi seorang yang bernama DSAI .Baginya tiada anak bangsa di bumi sendiri.Bumi melayu yang telah banyak menyaksikan Perpaduan dan jatuh bangunnya anak bangsa melayu.
Dahulu begitu payah pejuang-pejuang nenek moyang kita membawa bangsa Melayu ke persada
Dunia.Dengan begitu mudah bangsa Melayu hendak di ketepikan hak-hak di Tanah tumpahnya darah bangsa Melayu.Bukan berbau perkauman,tetapi ini hakikat yang tak dapat dipertikaikan
oleh mana-mana kaum.
Tidak bolehkah rakyat Malaysia hidup seperti dahulu,aman dan damai.
Ada satu cerita yang di keluarkan oleh TV3,dimana orang Melayu mengagih-agihkan kuih yang dibuat kepada jiran-jiran tidak mengira bangsa Melayu,Cina dan India.Di mana keluarga Cina memberi ayam untuk di sembelih oleh orang melayu dan dibuat kari oleh orang India.Di makan sesama mereka dengan gembira bersama-sama.
Apa yang ingin di tonjolkan adalah untuk membuat sesuatu perkara (contohnya kari Ayam tersebut) perlukan kerjasama sesama manusia mengikut kepandaian dan kemahiran,budaya sesuatu kaum.Kuih Tradisional Melayu diagih-agihkan kepada jiran-jiran kerana ianya dimakan dan disukai oleh semua bangsa,Ayam diberi oleh Bangsa Cina yang terkenal dengan kepakaran mereka dalam bidang ternakan(contohnya),di sembelih oleh orang melayu dimana fahaman Keagamaan sesama kaum di hormati dan masakan kari adalah kepakaran orang-orang India.
Maka segala usaha dan gabungan dari semua bangsa Melayu,Cina dan India masakan Kari itu dapat di nikmati bersama-sama, tanpa dipertikaikan bangsa mana yang memberi lebih tenaga untuk membuat masakan kari tersebut.
Fahaman saya mungkin itulah apa yang ingin di sampaikan oleh Perdana Menteri kita,iaitu I Malaysia.Di mana bangsa Melayu tetap mempunyai keistimewaan yang tersendiri di samping kepentingan semua kaum tidak di ketepikan.
Harap DSAI melihat semua ini dengan mata hati.Bukan dengan mata dan teliga sahaja.
I Malaysia.

1 comment:

  1. Tq, kerana sudi melawat blog kawan...... terus menulis untuk perjuangan memberi penjelasan fitnah dari blog-blog petualang bangsa dan agama.

    ReplyDelete